Nieuws

02 september 2010
‘Vrouwen krijgen jeuk van bier’ en ‘Meer kans op psoriasis voor bierdrinkende vrouw’ kopten enkele media onlangs. Hoe zit dit precies en wat is het advies aan de bierdrinkende vrouw? Lees details over het onderzoek en reacties van experts.
01 september 2010
Kennisinstituut Bier heeft een nieuwe website. Hier vindt u nu nog meer informatie over verantwoorde bierconsumptie in relatie tot gezondheid.
26 augustus 2010
Lenny Versteegden groeide op in Lieshout, het dorp van Bavaria. Ze heeft dus zeker wat met bier. In een interview vertelt ze hoe zij als diëtiste aankijkt tegen bierconsumptie.
10 juli 2010
TNO in Zeist doet inmiddels al dertig jaar lang alcoholonderzoek. Belangrijkste uitkomsten: het drinken van een tot twee glazen alcoholhoudende drank per dag verlaagt het risico op hart- en vaatziekten met ongeveer 25% en kan de kans op ouderdomsdiabetes met zo’n 30% verkleinen.
02 juli 2010
Een kwart van de bierdrinkers is van mening dat het drinken van bier een positief effect kan hebben op de gezondheid. Dat blijkt uit het zesde Nationaal Bieronderzoek van Nederlandse Brouwers (voorheen CBK)