Het doel van deze studie is om te achterhalen in hoeverre het voedingspatroon en de nutriënteninname van bierdrinkers verschilt van drinkers van andere (non-) alcoholische dranken. Eten wijndrinkers gezonder dan bierdrinkers? Of snacken bierdrinkers misschien meer?
Aan de hand van de voedselconsumptiepeiling en twee andere (Europese) voedingsstudies proberen we te achterhalen of er verschil is in voedingspatroon bij een specifieke drankvoorkeur en of dit voor- of nadelen voor de gezondheid heeft.
De studie wordt uitgevoerd door Wageningen Universiteit en zal ongeveer een jaar in beslag nemen. De financiële middelen zijn beschikbaar gesteld door ERAB, de Europese stichting voor alcoholonderzoek.
Verwachte start: tweede kwartaal 2012